뱀파이어 서바이벌 패치노트 0.3.0 / 새로운 공장맵 추가

지난주에 0.3.0 (2022.03.03) 패치를 통해 새로운 컨텐츠들이 추가되었고, 몇몇 밸런스가 조정되었습니다. 신 스테이지, 업적, 무기가 추가되었다고 하니.. 잠금 해제하러 고고싱 해볼까요?

새로운 스테이지인 공장맵에 최초 진입하면, 녹색 화살표가 뜨는데.. 이걸 따라가면 '새로운 아이템 Milky Way Map'을 획득할 수 있습니다. 이걸 얻은 이후로는 스테이지 진행중에 멈춤 (Pause) 버튼을 눌러서 맵 상에서 획득할 수 있는 아이템의 위치를 파악할 수가 있게 됩니다.

■ 추가된 주요 내용
  • 새로운 스테이지 1개 추가 (Stage3 - Dairy Plant)
  • 새로운 무기 1개 추가
  • 새로운 업적 6개 추가

새로운 컨텐츠를 언락하는 가장 빠른 방법은 도서관 스테이지(Stage2 - Inlaid Library)에서 레벨 40에 도달한 다음에 종료하거나 해당 판 플레이를 완료하는 것입니다.
새로 추가된 Stage 3 에서는 몇 가지 새로운 게임 플레이 매커니즘이 도입되었습니다. 그리고 새로운 게임 기능을 영구적으로 잠금 해제하기 위해 먹어야 하는 새로운 아이템이 추가되었습니다. Stage 3을 잠금 해제하면, 새로운 적과 이벤트가 Green Acres (스테이지 선택 메뉴에서 맨 아래 4번째)에서 생성됩니다.

■ 세부 밸런스 조정 내역
  • Antonio의 방어와 HP 보너스
  • Gennaro 및 Suor Clerici의 HP 보너스
  • Krochi의 이동속도 보너스
  • Stage1 - Mad Forest에서 충돌체 변경
  • 숨겨진 스테이지에서 아이템 출현률 100%
  • 사소한 최적화

■ 버그 수정 내역
  • 현지화 모드(localization mods)를 사용한 후, 시작 시에 게임에 멈추는 현상 수정
  • 데이터 손상/모드(data corruption/mod) 저장 후, 캐릭터 선택 시 게임이 멈추는 현상 수정

■ 개발팀이 전하는 메세지
개발팀은 게임 엔진을 안정화하는데 집중했습니다. 낮은 스펙의 하드웨어에서도 안정적으로 60 프레임을 유지할 수 있도록 개선했습니다. 일부 하드웨어 오류로 인해 스팀에서 게임을 플레이 할 수 없거나, 화면이 멈추거나, 하얗게 되는 이상한 렌더링 문제들도 해결했습니다.
향후 공식적으로는 2주마다 새로운 컨텐츠 패치를 릴리즈 할 예정입니다.

■ 추가 마이너 패치
0.3.0 패치가 올라온 다음날에 새로운 마이너 패치 0.3.0c 가 한번 더 있었네요.
해당 패치로 인해 새로운 스테이지 3에서 초반 10분동안 획득하는 경험치량이 늘어났습니다.

▲ 스테이지 선택지를 가보면, 하나가 더 생겼다.


▲ 새로운 스테이지는 '공장' 테마


▲ 저 하수구 발판 같은걸 밟으면, 새로운 몹 무리가 등장한다. 성장 전에는 위협적이니 조심.


▲ 새 스테이지에 맨 처음 진입하면, 아래로 내려가라는 녹색 화살표가 나오는데.. 그걸 따라가면, 이 아이템 (Milky Way Map)을 획득할 수 있다.


▲ Milky Way Map 아이템 기능이 뭔고 하니.. 스테이지 진행 중에 멈춤(Pause) 버튼을 누르면, 이제 지도를 볼 수 있게 해준다.


▲ 지도가 뜬 화면에서 'Show Guides' 기능을 활성화 한 뒤에 지도에서 빠져나오면, 아이템 위치 가이드 화살표가 항상 노출된다.


=====  아래는 패치노트 영어 원문 =====

■ 0.3.0c (2022.03.04)
  • updated translations for existing languages
  • increased XP gain over the first 10 minutes in Stage 3
  • moved some stage items closer to the starting point

■ 0.3.0 (2022.03.03)

New Content
6 achievements to unlock new content, including 1 stage and 1 weapon.
The fastest way to start unlocking the new content is:
Reach Level 40 in the Inlaid Library, then either Quit or complete your run.
From then on, just keep an eye on your list of achievements to see what's next.
Here's how the new stage looks and sounds

Tweaks:
- armor and hp bonus for Antonio
- hp bonus for Gennaro and Suor Clerici
- moveSpeed bonus for Krochi
- changed colliders in Mad Forest
- hidden stage items now have a 100% chance to appear
- minor optimizations

Bugfixes:
- tentative fix for game freezing at startup after using localization mods
- tentative fix for game freezing on character selection after save data corruption/mod

Stage 3
The new stage introduces a few new gameplay mechanics, so you might want to take it easy and disable your Curse PowerUp if you have it enabled. It also contains a new type of item that you can pick up to permanently unlock a new game feature.
Unlocking Stage 3 will also make its enemies and events eligible to spawn in Green Acres.

Mac version
It will come out a few hours after the Windows one, apologies for the delay! 🙏🏻

Future content and the Dev Team
So far I think I've managed to keep up a decent pace with new content patches, while the rest of the part-time team has been focused on making builds, QOL improvements, and porting the game to a standard game engine.

The port is now in a fully playable state and has been stress tested to handle even more stuff than the currenv version of VS puts on screen, by staying at stable 60fps even on low specs hardware.
This version also gets rid of of those problems where people who can play the web version with no issues aren't instead able to play on Steam due to some hardware error, or who gets weird rendering issues with the screen freezing or becoming white while the game keeps running in the background.

So we have reached a point where we need to start working more towards having feature parity between the new version and the current one, which means that new content will be rolled out more slowly.

While there will probably still be weekly patches once in a while - after all I've built the game specifically to allow myself to make new content quickly - officially we're moving to a new content patch release every two weeks.

TLDR: new content patches will come out once every two weeks, efforts to fix breaking erors (WebGL Unsupported, white screens etc.) will be redirected to speed up development on the new game engine.

Community
Thank you everyone once again for helping in the public beta, providing quality memes, fantastic fan art, an incredible amount of guides and videos, and just being overall awesome 🙏🏻
뱀파이어 서바이벌 패치노트 0.3.0 / 새로운 공장맵 추가 뱀파이어 서바이벌 패치노트 0.3.0 / 새로운 공장맵 추가 Reviewed by 우비고고 on 3/09/2022 12:47:00 오후 Rating: 5

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